Wednesday, July 27, 2011

Wife taking husband name is Haram

Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuhu

Wife taking the husband’s last name is Haram “A woman changing her family name to that of her husband after she gets married is Haraam and is not allowed in Sharee’ah, because it is not permissible for anyone to claim to belong to anyone other than his or her father…… And Allaah knows best.” (www.islamqa.comPraise be to Allaah.The effects of imitating the west in naming ourselves are many. One of them is the way in which people have got used to omitting the word ‘ibn’ (son of) or ‘ibnatu’ (daughter of) between their own names and the name of their fathers. The reason for this is, firstly, because some families have adopted children and given them their surname, so that the adopted child is called Foolaan Foolan [where ‘Foolaan (=So and so)’ stands for a name] and their real children are called Foolaan ibn Foolaan (So and so the son of So and so). Now in the fourteenth century AH, people have dropped the word ‘ibn’ or ‘ibnatu’ – which is unacceptable according to linguistics, custom and sharee’ah. May Allaah help us.Another effect is the habit of women taking their husband’s surnames.Originally, the woman is So and so the Daughter of So and so, not So and so the wife of So and so! Allaah says (interpretation of the meaning):“Call them (adopted sons) by (the names of) their fathers, that is more just with Allaah…” [al-Ahzaab 33:5].As it is in this world, so it will also be in the Hereafter, as the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said:“On the Day of Resurrection, each betrayer will have a banner raised beside him, and it will be said, this is the betrayer of So and so the son of So and so.” (Narrated by al-Bukhaari, 5709, and Muslim, 3265).Shaykh Bakr Abu Zayd (may Allaah preserve him) said: This is one of the beauties of sharee’ah, because calling a person by his father’s name is more appropriate for knowing who is who and telling people apart. The father is the protector and maintainer of the child and his mother both inside and outside the home. This is why the father mixes with people in the marketplaces and takes risks by travelling to earn a halaal living and strive for their sakes. So the child is given the name of the father, not of the mother who is hidden away and who is one of those whom Allaah commanded (interpretation of the meaning):“And stay in your houses…” [al-Ahzaab 33:33](Tasmiyat al-Mawlood, 30, 31).  On the basis of the above, there is no blood tie between the husband and wife, so how can she take his surname as if she is part of the same lineage? Moreover, she may get divorced, or her husband may die, and she may marry another man. Will she keep changing her surname every time she marries another man? Furthermore, there are rulings attached to her being named after her father, which have to do with inheritance, spending and who is a mahram, etc. Taking her husband’s surname overlooks all that. The husband is named after his own father, and what does she have to do with the lineage of her husband’s father? This goes against common sense and true facts. The husband has nothing that makes him better than his wife so that she should take his surname, whilst he takes his father’s name.Hence everyone who has gone against this and taken her husband’s name should put matters right. We ask Allaah to put all the affairs of the Muslims right. Islam
Q&ASheikh Muhammed Salih Al-Munajjid




Shared from brother Arafath Shahnas

Thursday, July 21, 2011

Jari jemariku..kukuku...

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je..


sunnah nabi jarang nak ikut ..

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,
dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss
khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk
kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun
hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai
berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak
membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi
menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang
bodoh atau pun degil dan suka buat onar sebab diberi makan bahan
kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan
seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong,
dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk
ke dalam kepala.

Percayalah.

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan
mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau
lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam
najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang
walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah
berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini
tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya..

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah
bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi
Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai
cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)


dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.

DAH HABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU...INSYA'ALLAH BITAUFIQ MAANNAJAH....

((Adapun tentang jari mana yang hendak didahulukan ketika memotong kuku, al-Imam Ibn Hajar al-'Asqalani (10/345) menyebut:

لم يثبت في ترتيب الأصابع عند القص شيء من الأحاديث .... وقد أنكر ابن دقيق العيد الهيئة التي ذكرها الغزالي ومن تبعه وقال : كل ذلك لا أصل له ، وإحداث استحباب لا دليل عليه ، وهو قبيح عندي بالعالم ، ولو تخيل متخيل أن البداءة بمسبحة اليمنى من أجل شرفها فبقية الهيئة لا يتخيل فيه ذلك . نعم ، البداءة بيمنى اليدين ويمنى الرجلين له أصل وهو (كان يعجبه التيامن)

Maksudnya: "Tidak thabit dalam tertib jari-jari ketika memotong kuku sesuatu hadithpun... Ibn Daqiq al-'Ied telah mengingkari bentuk (memotong kuku) yang telah disebut oleh al-Ghazali dan orang yang mengikutnya, dengan berkata: "Semua cara-cara itu tidak ada asalnya, dan untuk mengatakan ia suatu yang digalakkan, ianya suatu yang tidak ada dalilnya, ia merupakan suatu yang tercela di sisiku, sekiranya seseorang menggambarkan, cara memotong kuku dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan disebabkan kemuliaannya, maka jari-jari yang lain, dia tidak akan dapat menentukannya dengan cara itu. Ya! memulakan dengan yang kanan samaada tangan ataupun kaki itu ada asalnya, kerana Nabi S.A.W. suka memulakan sesuatu dengan sebelah kanan."))