Saturday, August 06, 2016

Sukan Olimpik 2016...mampukah emas untuk Malaysia?

Seperti biasa hari Sabtu ni hari ke pasor dah la en shuben SSL ni dah 2 minggu kat SUKMA di Sarawak nun dan dh 2 minggu jugak la dia x de ke pasar kan dan ni esok dia nak gi memancing kat laut dalam pulak! 

Spt biasa shuben basuh baju kat Laundry Bar dan balik rumah keluar antar cik NIN ke kelas tambahan kat SMKWM2...kena extra class sbb tahun ni di pulak duduki SPM kan pastu SSL dgn d'hubby ke Pasar Keramat utk keperluan dapur utk seminggu pulak.  Selesai membeli tetiba d'huby teringat pulak perasmian Sukan Olimpik musim panas kat Rio de Janeiro, Brazil dari 05 Ogos hingga 21 Ogos 2016






Malaysia ke Sukan Olimpik Rio 2016  diketuai  Chef de Mission, Tan Sri Mohamed Al-Amin Majid. Antara atlet Malaysia yang akan beraksi dalam acara berikut :-
  1. Angkat berat: 1  
  2. Badminton: 8
  3. Basikal trek: 2
  4. Golf: 4
  5. Memanah: 3
  6. Menembak: 1 
  7. Olahraga: 2 
  8. Pelayaran: 2
  9. Renang: 3
  10. Terjun: 6

Senarai nama peserta yang layak mengikut acara sukan adalah seperti berikut:-



Memanah Lelaki
Khairul Anuar Mohamad / Haziq Kamaruddin /Muhd Akmal Nor Hasrin

Olahraga - trek dan balapan
Nauraj Sing Randhawa - lompat tinggi lelaki / Zaidatul Husniah Zulkifli - 100m

Menembak
Jonathan Wong Guanjie - 10M pistol

Renang
Welson Sim - 200M, 400m gaya bebas lelaki / Heidi Gan - 1-km marathon wanita / Phee Jing en - 100m kuak dada wanita
Golf
Danny Chia / Gavin Kyle Green / Michelle Koh / Kelly Tan

Terjun
Ooi Tze Liang / Ahmad Amsyar Azman / Cheong Jun Hoong / Nur Dhabitah Sabri / Pandelela Rinong / Ng Yan Yee



Dato Lee Chong Wei sebagai pembawa bendera Malaysia

Mampukan Malaysia bawak pulang emas? Yang pasti Dato LCW yang pasti kita harapkan utk emas kan...Apa pun kalah menang dalam sukan ni kira nasib..betulkah.  




Pele diberi penghormatan sebagai pembawa obor








Ni sebahagian yang sempat SSL ceduk dari hp en d'hubby hehe sebab SSL kena la nak memasak pastu nak kena gi jemput NAN dari KMS ..dah la d'hubby cakap nak bertolak jam 1..hahh...tak ke terkejar2 tu...hurm nasibbb

Live, Learn, Life