Friday, February 19, 2010

Gong Xi Fa Chai 2010 - Part 2

Seterusnya kami ke Sungai Lembing sebelum ke Taman Negara yang jaraknya dalam 45min dari Kuantan.  Rasanya ramai tak tau pasal Sungai Lembing ni kan

Sungai Lembing adalah pekan kecil lama jadi banyak la kedai2 lama yang dah tak digunakan lagi selain dari tu kat sinia ada lombong timah yang lama dah ditinggalkan dan dengar khabar kerajaan negeri nak jadikan tapak untuk pelancongan dan banyak jugak kesan sejarah disini.
oday Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef

Ada yang tahu sungai lembing dan ada yang tak tahu..Sungai lembing terletak di negeri pahang..Kalau dari kuantan ambik masa lebih kurang 45 minit untuk sampai.Sungai lembing ni adalah satu pekan kecil lame, kedai2 lame yang banyak sudah tak digunakan lagi.. Yang menariknya sungai lembing nie adalah satu tempat yang penah menjadi lombong bijih timah zaman2 dulu kala la..Memang banyak sejarah kat sini..Tempat nye pun agak seram la kalau datang petang2 sebab pekan sungai lembing nie sudah mati, tak banyak kedai yang masih hidup.. Tapi kerajaan negeri sekarang dalam proses untuk menjadikan sungai lembing sebagai satu tarikan pelancongan di negeri pahang..Banyak benda di baik pulih semula..Dan kalau g sungai lembing sekarang ni time weekend, memang ramai orang..Terutama orang dari singapore.Memang ramai..

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef
Sungai lembing ni adalah satu pekan kecil lame, kedai2 lame yang banyak sudah tak digunakan lagi.. Yang menariknya sungai lembing nie adalah satu tempat yang penah menjadi lombong bijih timah zaman2 dulu kala la..Memang banyak sejarah kat sini..Tempat nye pun agak seram la kalau datang petang2 sebab pekan sungai lembing nie sudah mati, tak banyak kedai yang masih hidup.. Tapi kerajaan negeri sekarang dalam proses untuk menjadikan sungai lembing sebagai satu tarikan pelancongan di negeri pahang..Banyak benda di baik pulih semula..Dan kalau g sungai lembing sekarang ni time weekend, memang ramai orang..Terutama orang dari singapore.Memang ramai..

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef

Image may contain: outdoor

 Melawat ke Muzium Sungai Lembing yang buat budak2 macam jakun sikit la bila tengok alatan yang pelik bagi diaorang

Image may contain: indoor

 Image may contain: indoor

Image may contain: one or more people

Image may contain: 2 people

Image may contain: grass and outdoor

Image may contain: outdoor

No automatic alt text available.
Crystal House yang pamerkan kristal bermutu tinggi

Kemudian langkah diteruskan hingga ke kawasan perlomboongan bijih timah di Sungai Lembing yang tidak lagi dalam operasi..agak menyeramkan

Image may contain: one or more people
jejak kaki ke lombong bijih timah di Sungai Lembing
No automatic alt text available.

Masa sampai kat kawasan ni ada ler 2 buah kereta lagi datang melawat..tak tunggu lama sebab sunyi betul so stop makan kat gerai disebelah jambatan gantung

Image may contain: mountain and outdoor


Image may contain: outdoor

Image may contain: one or more people and outdoor